IWELLO kävi tsekkaamassa miten Lennu Keinänen pitää kunnostaan huolta. Lennu on pitkän linjan menestynyt sarjayrittäjä. Hänen perustamiaan yrityksiä ovat mm. Paytrail ja Flashnode. Lennu on myös sijoittaja ja mukana monen yrityksen toiminnassa. Miten hän tuon kaiken jaksaa?

Lennun arki on arvattaen melkoisen liikkuvaista. Hänen työnsä sisältää paljon matkustamista: yhdessä FB-päivityksessä Lennu mainitsi, että oli viidellä eri lennolla yhden päivän aikana. Kotona Lennulla ja hänen puolisollaan on kaksi pientä poikaa, joten arjessa on todellakin ohjelmaa.

Lennu kertoi, että hän treenaa 4-5 kertaa viikossa. Joskus treenit jäävät 1-2 kertaan. Matkatyöläisenä hän ottaa matkoille mukaan treenikamat, sillä lähes kaikissa hotelleissa on jonkinlaiset kuntohuoneet. Kotona Lennu treenaa omalla kuntosalillaan, eli tuttavallisemmin Lennard´s gymillä. Tämä sali on 20 askeleen päässä kotiovesta eli sijaitsee Lennun autotallissa. Lennu on hankkinut salilleen hyvät perusvälineet. Niillä välineillä voi tehdä vaikka millaisia treenejä.

”Mulle sopii aamutreenit hyvin, kun se on rauhallinen aika päivästä eikä oo sellaista härdelliä.” Lennu

Lennu treenaa mielellään aamuisin. Hän kertoi, että yleensä ennen treenin alkua päättää mitä lihasryhmää on menossa treenaamaan. Sen lisäksi hän tunnustelee treenin aikana, millainen treeni on kannattava tehdä. Lennu mainitsee, että liian kova treeni aamulla johtaa siihen, että ei jaksakaan täysillä päivää, joten on tärkeä, että menee myös itseään ja olotilaan kuunnellen.

Lennun aamutreeni

Kahvakuulalla

  • Kahdenkäden heilautuksia n. 20 krt
  • Yhden käden heilautukset n. 20 krt (mol. kädet)
  • 1 min tauon jälkeen uudelleen samat

 

Jalat

  • Kyykky tangolla 10 toistoa
  • Kyykky tangolla 10 toistoa
  • Kyykky tangolla 8 toistoa hypyllä
  • Kyykky tangolla 8 toistoa hypyllä

 

Juoksulenkki

  • Lähimaastossa polkujuoksulenkki. n. 2-3 km.
  • Palauttavat venytykset ja suihku. Valmiina ja fressinä töihin

Katso tästä video Lennun treenistä

[pexyoutube pex_attr_src=”https://www.youtube.com/watch?v=jN7c0s40OYY”][/pexyoutube]

Vinkkejä miten sinäkin voit aloittaa aamutreenit:

  • Lopeta vanhanaikainen ajattelu treenin mitasta: älä ajattele, että treenin pitää olla 1 h. Se voi olla vaikka 15 min. Hanki kahvakuula ja laita Youtubesta treenivideo päälle. Hakusana voi olla esim. kahvakuula, getlebell, 15 min workout tmv. Helppo ja ei vie liikaa aikaa.
  • Laita treenivaatteet sängynviereen odottamaan aamua. Kun treenivaatteet ovat lähellä, tulee ne laitettua päälle helpommin. Olet valmis treenaamaan. Juo vettä myös heti herättyäsi.
  • Testaa sopiiko sinulle treeni ennen aamiaista vai sen jälkeen. Tässä on vaihtelua, mutta testaa itse ja tee niin, kuin sinulle parhaiten sopii.
  • Vaikka olisitkin syönyt jo aamiaisen ennen treeniä, niin muista syödä myös treenin jälkeen. Ja juo reippaasti vettä. Tulee virkeä olo.
  • Nyt voit nauttia virkeästä päivästä. Mutta jos treenaat aamuisin, niin muista mennä edellisenä iltana riittävän aikaisin nukkumaan. Ei ole mitään järkeä treenata väsyneenä.

 

Henna Kautto

Toimitusjohtaja, IWELLO Oy

henna@iwello.fi

Kirjoittajana IWELLOn yrittäjä, toimitusjohtaja Henna Kautto. Hänen työnsä sisältää matkustamista ja todella rytmitettyä aikataulua. Työpäivien jälkeen kotona odottaa perhe: kaksi pientä lasta ja puoliso. Terveellisiä valintoja Henna tarvitsee paljon, jotta selkäkivut ja migreeni pysyvät aisoissa. Hennalla on alan kokemusta 21-vuotta ja erityisesti kokemusta esimies- ja asiantuntija työssä olevien valmentamisesta, sillä IWELLO on erikoistunut ”vaikeimpien tapauksien” valmentamiseen.

IWELLO Oy on työhyvinvoinnin strategiseen johtamiseen ja yksilöiden kokonaisvaltaisiin hyvinvointipalveluihin keskittyvä asiantuntijayritys. Valmennamme ihmiset hyvinvoiviksi niin fyysisesti kuin psyykkisesti. Valmentajatiimimme koostuu alan kovimmista valmentajista. Valmentajatiimissämme on 95 vuotta valmennuskokemusta. Lisää meistä: www.iwello.fi

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *